1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14

Den 4 / Tag 4

Dnes jsme se postavili naší zatím největší zkoušce. Po snídani se k nám dostala informace, že se zlý zbohatlík rozhodl otrávit úrodu farmářů, aby je tím donutil prodat mu svá pole. Nechtěli jsme to nechat být, takže jsme se rozhodli jim podat pomocnou ruku. Rozdělili jsme se tedy do skupin a vydali se na dlouhou cestu. Od té jsme si slibovali, že získáme prostředky, které by pomohly zachránit pole farmářů, kterých se dotkl zlověstný plán. Navštívili jsme tedy mnoho jiných farmářů a byli úspěšní. Hospodáři nám ukázali mnohé inovace ze světa polního hospodářství. Po namáhavé cestě jsme se nezmohli na nic jiného než na sprchu. Sílu nám ovšem opět dodala báječná večeře, která se stejně jako oběd nesla v mexickém stylu. Po večeři jsme se všichni sešli u táborového ohně, kde jsme společně oslavili úspěšný a bezpečný návrat zpět.


Als wir heute Morgen aufwachten, wurden wir vor ein großes Problem gestellt. Die Großgrundbesitzer*Innen vergifteten die Felder von den Agrarökonom*Innen und zerstörten so die Ernte mit der sie ihre Familie ernähren müssen. So zogen wir los und besuchten Freunde, die uns neue Konzepte beibrachten, wie wir unsere Felder effektiver nutzen können. So lernten wir z.B. etwas über Fruchtfolge, Bewässerung oder Sümpfe entwässern. Nach einem lehrreichen Tag, den wir nutzten um Material für unseren Film zu erhalten, kamen wir erschöpft wieder an und ruhten uns erstmal aus. Als Ausklang des Tages fanden wir uns an einem Lagerfeuer zusammen und sangen gemeinsam. Nachdem dieser schöne Tag ein Ende fand, gingen wir alle gemeinsam ins Bett in großer Vorfreude auf den nächsten Tag.

Den 3 / Tag 3

Dnes jsme se probudili do krásného rána, které je pro deštivou Anglii velmi neobvyklé. Ráno se tedy neobešlo bez pořádného protáhnutí a nasávání paprsků ranního Slunce. Po snídani jsme se dozvěděli, že smrduté děti, které jsme potkali po našem příchodu do viktoriánské Anglie, vůbec neumí číst. Rozhodli jsme se tedy přemístit do nedalekého lesa, který přímo překypoval útržky literárchní děl známých autorů. Našli jsme například úryvky z děl Charlese Dickense, Oscara Wilda, nebo Arthura Conana Doylea. V lese jsme se učili číst celé dopoledne, takže nám po intenzivním vzděláváním vyhládlo. Naše „toulavá kuchyně“ dnes zamířila do rakouských Alp, takže jsme si k obědu užívali rakouských specialit. Odpoledne jsme opět trávili s místními dětmi, jež si zatím hygienické návyky ne zcela osvojily, a proto jsme se zaměřili na osobní hygienu – hlavní roli odpoledne hrála voda. Naše snaha přivést je k osobní hygieně ale vyvrcholila obří vodní bitvou napříč celým tábořištěm. Po bitvě se ale naštěstí vše začalo pomalu vracet do normálu. Večer jsme se účastnili kvízu, během kterého jsme vystavili zkoušce naše znalosti týkající se období industrializace a jejích významných představitelů. Po příjemně stráveném večeru jsme se chystali jít spát, ale naši večerní slavnost narušil hamižný zbohatlík, který plánuje sebrat pozemky tvrdě pracujícím farmářům. Jsme proto opravdu zvědaví, jak se situace bude vyvíjet dál.


Der heutige Tag stand ganz unter dem Motto Bildung. Am Vormittag fanden wir Bücher aus dem 19. Jahrhundert, die wir allerdings nicht lesen konnten. So machten wir es uns zur Aufgabe Wege und Mittel zu finden, damit wir das Geschriebene entziffern konnten. Nachdem wir diese Aufgabe meisterten, trafen wir auf einige Jugendliche und deren Tiere und wir wollten ihr Leben kennenlernen. Am Abend kamen zwei Lehrer*Innen zu uns und stellten uns einige Fragen zu etwaigen Themen wie der Industrialisierung und bekannten Persönlichkeiten. Wir bemerkten, dass wir vieles noch nicht wussten und fanden einiges über die Zeit, in der wir uns befinden, heraus. Nachdem wir unseren Wissensdurst endlich stillen konnten, fanden sich die Agrarökonom*Innen in einer Notlage wieder. Ein Großgrundbesitzer wollte die Felder von ihnen haben und bat ihnen an diese zu kaufen, da die Agrarökonom*Innen diese so oder so in nächster Zeit abgeben müssen. Doch diese weigerten sich und beharrten darauf, dass Ihnen ihre Arbeit doch sehr viel Spaß bereiten würde. Der Großgrundbesitzer gab sich nicht zufrieden und drohte Konsequenzen an. Nach diesem großen Schrecken gingen wir alle erschöpft ins Bett.

Den 2 / Tag 2

Nic nezačne po ranní rozcvičce den lépe než snídaně od naší úžasné gaisthalské kuchyně! Po snídani nás čekal objev, že jsme se po nepodařeném vyvolávání duchů dostali do Anglie 19. století – tedy do viktoriánského období. Potkali jsme dva farmáře, kteří nás pozvali k seznámení s jejich kulturou. Celé dopoledne jsme se tedy kroutili do rytmu hudby, učili se lidové písně a poslouchali vypravování dvou vypravěčů. Po náročném dopoledni nám všem vyhládlo, takže jsme navštívili španělskou restauraci, kde jsme si vychutnali speciality španělské kuchyně. Odpoledne jsme pokračovali se seznamováním kultury 19. století – tentokrát ale po sportovní stránce. Vyzkoušeli jsme sporty, které k viktoriánské éře prostě patří! Večer nás navštívila odborná módní porota, která nám svou znalostí módy vysvětlila, jak se máme správně oblékat, abychom zapadli do kultury tohoto období.


Der heutige Morgen begann ungewohnt für uns. Nach unserer Geisterbeschwörung bemerkten wir sofort nach dem Aufstehen, dass wir uns in einer ganz anderen Zeit befanden. Wir entschieden uns dafür unsere neue Welt erstmal zu erkunden. Sobald trafen wir auf zwei Agrarökonom*Innen und wir bemerkten, dass wir wortwörtlich aus zwei verschiedenen Welten kommen. Zum Beispiel fanden wir heraus, dass unsere Kultur sehr abweicht von der der Agrarökonom*Innen. Zum Glück durften wir diese kennenlernen und lernten Lieder, einen Tanz und hörten Geschichten. Der Tag ging weiter nachdem wir uns dazu entschieden habe die sportlichen Aktivitäten unsere neu gewonnenen Freunde kennenzulernen. Unter anderem spielten wir Fußball, Ultimate Frisbee oder meisterten einen Parkour. Doch hier hörte es noch nicht auf. Wir lernten des Weiteren, dass wir mit unserer Kleidung leider nicht in die von uns gereiste Zeit passt und wir uns dementsprechend anpassen müssen und so nach neuen Outfitoptionen suchen müssen. Nach einem ereignisreichen Tag gingen wir erschöpft ins Bett und reflektierten das Gelernte.

Den 1 / Tag 1

Po dlouhé době jsme se opět všichni sešli v našem milovaném tábořišti kousek za německými hranicemi – v Gaisthale. Poté, co jsme se ubytovali ve velkých stanech, jsme se přemístili do učebny v naší renomované škole, kde se nám představili učitelé, kteří nás naším dvoutýdenním školním rokem provedou. Hlavním tématem byly významné pokroky, které lidstvo za dobu své existence zvládlo učinit. Jako domácí úkol nám zadali projekt, který by se měl zabývat současnými problémy, jejichž kořeny sahají až do dob industrializace. Po vzájemném seznámení nás napadlo, že bychom se mohli pokusit vyvolat ducha z minulosti, který by nám o době industrializace řekl více. Rituál, jímž bychom ho měli dostat zpět do naší doby, ale bohužel nevyšel. Nebo snad ano?


Aller Anfang ist schwer! Dies bemerkten unsere beiden Lehrer*Innen nachdem wir in unserer renommierten Schule ankamen und sogleich einen erstklassigen Sozialkundeunterricht genießen durften. Allerdings kamen etwaige Probleme auf. Zum Beispiel konnten die Schüler*Innen keine befriedigende Antwort auf die Frage geben, was sie glauben, was es für Probleme in der Welt gibt. Daraufhin konfrontierten die beiden Lehrer*Innen sie, was für Fortschritte sie kennen, die unsere Welt in den letzten Jahrhunderten vorangebracht haben. Allerdings konnten die Schüler*Innen auch hier nur Oberflächlichkeiten wiedergeben. Aus diesem Grund waren die beiden Lehrer*Innen so schockiert, dass sie die Klasse dazu verdonnert einen Vortrag über verschiedene Fortschritte aufzubereiten. Die Klasse selbst war weniger motiviert und entschied sich nach Wiederrede dazu, anstatt eines langweiligen Referates zu halten, einen Film über das aufoktroyierte Thema zu kreieren. Um Inspiration zu bekommen, kam uns die Idee einen Geist heraufzubeschwören, damit wir Quellenmaterial aus erster Hand erhalten. Jedoch jagte uns besagter Geist dermaßen Angst ein, sodass wir uns entschieden erst einmal ins Bett zu gehen, damit wir uns in Sicherheit vor der ominösen übernatürlichen Kraft nehmen können.